Dag 9 -> Valencia 2 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Margreet Wim - WaarBenJij.nu Dag 9 -> Valencia 2 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Margreet Wim - WaarBenJij.nu

Dag 9 -> Valencia 2

Blijf op de hoogte en volg Margreet Wim

16 Juni 2014 | Spanje, Valencia

Maandag 16 juni

Genoeg geluierd 2 dagen…. Hop in de benen en lopen ;-)
Vroeg op, ontbijtje en bekijken hoe we gaan rijden en waar we gaan parkeren. Dat zetten we dan in de Tomtom en dan kom je er vanzelf (meestal). Zo ook nu met een kleine aanpassing omdat geloof het of niet ook deze parkeerplaats was een bouwput en werden we verwezen naar ééntje aan de andere kant van de straat die we net voorbij waren. Dus draaien is onmogelijk en 3 x rechts is in Valencia niet
1 x links. Met kunst- en vliegwerk de betreffende garage gevonden.
Enfin dat was het hoofdstuk parkeergarage. Omdaar de kunnen komen kom je Valencia binnen over een 6 (soms) 7 banen brede straat Avenida Del Cid. De 1e dag moesten we hier links vanaf. Vandaag gingen we niet naar het hele oude gedeelte , maar een meer volkswijk Russafa en de PC Hoofdwijk -> L’Eixample.
Zoals gezegd viel de oude binnenstad een beetje tegen alhoewel ze druk bezig waren met opknappen.
En er moest natuurlijk ook een keer geshopt gaan worden en dan kan prima als je in één wijk 3 El Corte Ingles’ hebt.
We hadden geparkeerd vlak bij het Station Nord en Plaza de Torres. Die hadden we andere dag gezien tijdens het verkeerd rijden ;-(. Dus die gaan we nu eerst bekijken voordat we de straatjes ingaan.
Heel mooi station. Vooral ook de binnenkant.
Gelukkig was het iets minder warm. Het had de nacht, zo zeggen ze, hard geonweerd en geregend.
Maar de dag begon gewoon met zon, maar nu met een windje. En dat is voor sommige mensen gewoon lekkerder.
Na het station en de stierenarena zijn we eerst Russafa ingegaan. Inderdaad een leuke wijk met leuke straten. En op maandag altijd een uitgebreide markt rondom de kerk. Dus we vielen met onze neus in de boter. Ongelovelijk wat de prijzen zijn voor kleding. Zo weinig, dan hoef je niet zonder te zitten. Misschien iets minder van kwaliteit, maar dat maakt de prijs en de hoeveel die daarom kan kopen goed. Vliegenmeppers zijn ook maar €1. We hebben er genoeg, maar (echt op zijn Duits) thuis.
Fotootje hier, fotootje daar en dan langzaam richting de sjieke wijk.
El Corte Ingles here we come. Tis alleen al leuk om daar rond te lopen en te kijken. Je kan wel veel kopen, maar aangezien de auto ver weg staat moeten we er ook mee rondzeulen. Dus (echt op zijn Hollands) alleen maar gekeken en niet…….
Het wandelen begon zijn tol te eisen. Effies ergens gaan zitten en energie innemen.
Menu del dia is altijd goed en voor bijna niets. Je hoeft van de honger niet het loodje te leggen hier in Spanje. Heerlijk gegeten. Ik natuurlijk weer te grote ogen dan mijn maag, maar daar heb ik al snel hahaha.
We wilde nog naar iets heel futuristisch (met de auto), maar ik had gelezen dat het stadhuis ook mooi moest zijn. Voordat we naar de garage gingen een klein stukje om en naar het Plaça de l’Ajuntament. Op het plein uitgerust en daarna via het station weer naar de auto.
Op naar de Ciudad de las Artes y las Ciencas. Hele futuristische gebouwen die resp. een operahal, een soort Universum, een wetenschappelijk museum, een tuin en nog meer behuizen. Teveel om op te noemen. Gaan we ook niet doen. Kijk maar naar de foto’s en evt, de site www.cac.es
Het was een hele andere, maar wel leuke, Valencia-ervaring. Nog even langs het strand dan hebben we deze vakantie toch nog de zee gezien.
En dan snel naar huis want heupie en heupie worden moe. En volgens zeggen is het heel erg gaan onweren en donderen ‘s avonds in Valencia.
Bij ons hebben daar geen last van gehad. We zaten heerlijk Italiaanse pizza te eten met een biertje erbij.
Helaas niet op tijd thuis voor Duitsland-Portugal…… gelukkig maar!
Morgen maar eens kijken wat onze zuiderburen ervan terecht brengen op het WK.

• 19 Juni 2014 - 06:25

Wilma:

Wat zien jullie weer een hoop mooie dingen, en wij kijken een beetje mee, gave foto's zeg!!

Geniet er lekker van, wij werken gewoon door :-)