Dag 5 ->Bijna 40°C - Reisverslag uit Requena, Spanje van Margreet Wim - WaarBenJij.nu Dag 5 ->Bijna 40°C - Reisverslag uit Requena, Spanje van Margreet Wim - WaarBenJij.nu

Dag 5 ->Bijna 40°C

Blijf op de hoogte en volg Margreet Wim

12 Juni 2014 | Spanje, Requena

Donderdag 12 juni

Het is zelfs dag 5,6 en 7 geworden.
Tis warm pffff en dan blijven je vingers aan de toetsen plakken.

Dag 5 gaan we weer iets doen. Ideeën waren Benidorm, Cuenca, Valencia of wat anders . Het laatste is het geworden. Benidorm en Cuenca zijn te ver weg voor één dag en Valencia zijn we nog niet aan toe. Veel te druk en nog warmer.
Dus besloten één of 2 natuurparken te gaan bekijken met de auto. Koffie en broodjes mee. Onderweg kunnen we kiezen voor arko of airco.
Voordat we vertrokken nog een smsje van Suzanne (dochter Margreet) ontvangen dat Oma ongerust is over onze poes. Die is weer der koppie aan het open krabbelen. Dat was al zo voor ze ging logeren, maar was goed geheeld. Nu zal dat toch stress zijn van het “verhuizen”. Tis ook zo’n stuiterkikker die poes.
Contact wordt opgenomen met de dierenarts voor een smeerseltje, dus dat komt wel weer goed!

Ok, dat is hopelijk opgelost, dus nu eerst effies een paar boodschapjes doen in het dorp. Waren we nog niet geweest. Brood en wat voor bij de koffie. Brood wilde niet lukken in de “super”(kleine)mercado. Wel wat te snoepen voor bij de koffie. En daar bij de kassa iets heel leuk en spontaan meegemaakt. Terwijl we wachten tot we aan de beurt zijn om af te rekenen zien we een meisje met Downsyndroom de boodschappen inpakken voor een oudere dame. Terwijl onze boodschappen op de band voorbij gaan (lijkt net 1 van de 8) begint het meisje ook de onze in te pakken. Wij dachten dat zij voor de supermarkt werkte, maar dat was niet het geval. Ze hoorde bij die oudere dame. En die zij tegen haar dat ze onze boodschappen niet hoefde te doen. Die waren van ons en niet voor haar. De mensen zijn Engels..
Margreet meteen in “vloeiend” Spaans, ik bedoel Engels dat we Hollanda zijn. Dat meisje in goed Engels dat zij dat leuk vond en dat haar zus volgende maand naar Holland zou gaan. Meteen gaf ze Margreet 3 zoenen en ik mocht niet achterblijven. Terwijl we de winkel verlieten bleef ze maar zwaaien en gedag zeggen…… mooi toch!
Enfin, toch nog even brood halen bij de Panaderia. Gelukkig zat die 3 deuren verder. En die had veel meer lekkers voor bij de koffie. Shi……. net het een en ander gekocht.
Andere keer dan maar.
Het was echt bloedheet en de auto was een sauna. Dus eerst maar airco.
Het natuurpark was niet zover weg, maar hoe geef je die aan in de Tomtom…… dan maar ergens een weg tussen 2 dorpjes in het reservaat.
Helaas was de info die we hadden van het park verouderd, want een groot deel ervan waren nog de gevolgen van branden te zien. Jammer en heel zonde. Gelukkig kon je wel alweer zien dat sommige bomen nieuwe aanwas kregen.
De planning was bij het stuwmeer neer te strijken en daar wat te relaxen. Ook dat viel een beetje tegen. Konden niet bij het meer komen zonder dat we de mountainbikes, bergschoenen en pikhouwelen bij ons hadden. Uhhhh laten we dat maar niet doen. Wel nog even naar beneden gelopen (hopelijk leest de Fysio van Margreet dit niet) om op de stuwdam te staan en foto’s te maken. En toen weer omhoog. Ging prima! Toen we in de auto stapte gaf de buitentemperatuur net geen 40°C aan. Duidelijk een geval voor airco en geen arko!!! :-)
Verder onderweg een leuk plekkie gevonden in de schaduw. Maar ook daar was het niet echt lekker vertoeven. Daarnaast zijn er heel veel waarschuwingen voor teken. Dus Margreet zat niet echt op der gemak.
Dus op het gemakkie richting het huisje.
Na de simpele maaltijd ging Margreet wat lezen en ik verder wat typen om dat later te kunnen plaatsen.
Niet te laat naar bed want de volgende dag gaan we naar Valencia en dat wordt een drukke en zware (veel lopen) dag.
Valencia is de 3e stad (hoorde vandaag 14/6 dat het inmiddels de 2e stad is van Spanje na Barcelona) van Spanje en het zal er wel druk zijn qua verkeer.
2e stad niet qua omvang en bewonersaantallen, maar qua cultuur, vernieuwing en dat soort zaken. Ik weet niet precies wat hiervoor de referenties zijn.

• 16 Juni 2014 - 16:06

Wilma:

Poeh, 40 graden. Hier ietsje minder :-) maar benijd jullie niet hoor.

Hoop dat Quincy weer in orde is.

En ga voor de rest maar lekker door met genieten!

Liefs